Ko udeleženci na predavanju ali delavnici klepetajo …

Nina Dušić Hren Javno nastopanje

Ko nastopamo, si želimo pozornost. Da bi bili vsi spoštljivi in nas poslušali. Pri večjem številu udeležencev pa se poveča tudi verjetnost, da dobimo na predavanje kakšno “klepetuljo”. Kaj storiti v takem primeru?

*Najprej preverimo ali je predstavitev zanimiva ali pa imajo udeleženci dober razlog za klepetanje. Je predavatelj znal pritegniti pozornost že na začetku? Si je takoj za tem znal zgraditi kredibilnost, da si je vsak udeleženec želel slišati vsebino? Če udeleženci ne zaznajo dodane vrednosti predavanja pač klepetajo, za nas pa je lahko to super povratna informacija, da nekaj spremenimo pri načinu predavanja.

**Če niste prepričani, si najprej preberite članek o tem, kako začeti govor v članku Skrivnost vprašanja zakaj.

Če ste super zanimivi, pa vseeno dobite kakšno “klepetuljo” na svoj dogodek, naredite pavzo in jo povprašajte, o čem govori. Seveda ne z resnim in obsojajočim tonom, ampak na igriv ali zelo radoveden način. Sama ponavadi rečem: “Prosim, zaupajte še nam, o čem govorita, …” in navadno posamezniki zaupajo kakšno osebno izkušnjo ali dogodek, na katerega so se spomnili med predstavitvijo. Če se smejijo – še lažje. Vprašam: “Delite še znami, da se lahko skupaj smejimo.” Zgodilo se mi je namreč, da je imela udeleženka tako zabavne zgodbe, da je dvignila energijo celotnemu občinstvu. Sama pa jih sedaj delim naprej, saj se zgodbe povezujejo s tematiko, ki jo poučujem.

Na udeležence je dobro gledati kot na soustvarjalce predavanja ali delavnice. Tisto, o čemer klepetajo, je očitno za njih pomembno in izkazujejo željo po deljenju. Zatorej jih nikoli ne utišajte s staromodnim: pšššštt, ampak tam prepoznajte priložnost! Naj se počutijo opaženi in vredni vašega časa. Saj ste zaradi njih na odru, kajne?

Če želiš prejemati še več nasvetov iz sveta javnega nastopanja ali komunikacije, se prijavi na novičke, ki izhajajo enkrat mesečno!