Zlato pravilo za pripravo pitcha

Nina Dušić Hren Javno nastopanje

Najprej se vprašajte, zakaj »pitchate«? Pred vami bo kmalu sedelo občinstvo in to je super priložnost. Kako jo boste izkoristili? Kaj si želite prejeti? Kakšen je namen vašega »pitcha«? Bodite konkretni. Ali si želim več obiska na spletno stran? Ali si želim všečkov na Facebooku? Ali si želim novega kupca? Poslovnega partnerja? Prodati izdelek?

Določite si cilj – rezultat vašega »pitcha« ali predstavitve. Brez cilja bo drugače težko ugotoviti, kaj naj bi predstavitev sploh obsegala in jo tudi sestaviti. Poleg tega pa ne bomo mogli preveriti, ali smo cilj dosegli.

Poglejmo primer moje prijateljice, ki poučuje salso. Preden mi je povedala predstavitev, ki jo je pripravila, sem jo vprašala, kaj si želi od predstavitve na sestanku podjetnikov. Povedala mi je, da želi povabiti občinstvo, da pride na njen družabni dogodek, kjer bi dobili motivacijo za vpis na njene plesne tečaje. Na družabnih dogodkih se namreč zabavajo, lahko se pogovarja in odgovarja na vprašanja. No, njen »pitch« pa se je začel takole: »Pozdravljeni, moje ime je Katarina in že od leta 2010 poučujem salso, reggeaton v Ljubljani in Celju. Imam po 10 tečajev na teden z okoli 8 pari. Njen pitch je imel torej podatke o tem, v katerih mestih vse plesna šola deluje, kako hitro raste, kakšno vrsto salse in ostalih plesov uči. Pozabila pa je povedati najbolj pomembno stvar. Zakaj je dobro da pridejo na njen družabni dogodek, kjer bi se navdušili za njene tečaje. Ni vključila niti podatka, kam naj pridejo in ob kateri uri, čeprav mi je ob začetku pogovora navedla, da si najbolj želi njihovega obiska na tem dogodku.

Sama od sebe mi je spontano, takoj po svojem »pitchu« začela brati čustveno sms sporočilo od stranke, ki se ji je zahvaljevala za tečaj. Povedala je, da ji je obiskovanje tečajev prineslo novo dimenzijo v življenje. Nove ljudi in rekreacijo na zabaven način. Povzdignila sem glas: »Jaaaa, zakaj pa tega ne prebereš za predstavitev?«. Smejali sva se in njen »pitch« spremenili v nekaj minutah. Njen komentar je bil: »A tako lahko je to? A lahko potem še iz telefona zavrtim na začetku malo glasbe in pokažem osnovni korak?«. Točno to, ko enkrat vem, kaj želim doseči, izberem samo še nekaj za vzbuditev zanimanja in dodam še pomembne podatke. Na koncu je podjetnikom povedala zgodbo tako, kot meni v pogovoru. Dodala je še informacije o tem, kam in kdaj naj pridejo. Sama pa sem se začela spraševati: »Zakaj večina ljudi misli, da je »pitch« nekaj popolnoma drugačnega kot pogovor? Da predstavitev ne pomeni naštevanje nam znanih informacij?«.

Podobno se dogaja na dogodkih mreženja. Če grem na dogodek za mreženje brez namena, se lahko zgodi, da se tam klepetam z znanci, pojem kaj dobrega in dobim nekaj brošur za domov. Če pa si postavim cilj, da bom prejela 3 vizitke potencialnih strank ali partnerjev za sodelovanje, imam večjo verjetnost, da v tem uspem. Zakaj? Ker v to usmerjam misli in izbiram dejanja, ki bodo vodila k temu cilju. Morda pristopim do same gospodične, ki stoji v kotu in začnem z njo pogovor. Saj zaradi cilja naenkrat začnem iskati priložnosti in ne gledam samo, katere sendviče so postregli:).

Naj pripišem še, da navadno ta del terja največ časa. Izpostavitev želje, cilja in namena govora. Je osnova, brez katere ne gre. Ko pa enkrat opredelim, kaj si želim imeti od svoje predstavitve, lahko vsakič tudi preverim, ali mi je uspelo. Enkrat spodbujam poslušalce, naj obiščejo mojo spletno stran in merim učinek. Drugič jih povabim naj kupijo moj izdelek. Preverim učinkovitost. Če ne dosegam rezultata – je potrebno na »pitchu« nekaj spremeniti?

Najpomembnejše je torej, da veste kaj želite. Od tu naprej zaupam, da boste veliko lažje našli informacije, ki bi jih delili za dosego tega cilja. Preberite si še, kako lahko svoj nastop popestrite.

Če želiš prejemati še več nasvetov iz sveta javnega nastopanja ali komunikacije, se prijavi na novičke, ki izhajajo enkrat mesečno!

Prijava na novičke

* obvezno polje