Kdaj ste nazadnje koga prosili za mnenje?

Nina Dušić Hren Komunikacija

V življenju se mi je samo enkrat zgodilo, da me je nekdo vprašal: »Nina, kakšen prvi vtis sem jaz prejšnji teden pustil pri tebi?«. Ta oseba je name s tem vprašanjem naredila tako dober vtis, da sva potem še nekaj let poslovno sodelovala. Kdaj pa ste vi koga povprašali po mnenju o sebi, svojem delu, reakcijah? Jaz priznam, da sem to nazadnje storila ob 30. rojstnem dnevu, ko sem delala refleksijo.

S pomočjo povratne informacije rastemo. Imamo priložnost, da slišimo mnenje ostalih in svoje vedenje prilagodimo, če se nam seveda mnenje zdi upravičeno. Povratna informacija je brezplačno izobraževanje za osebnostno rast, mi pa toliko zapravimo za različne delavnice! 🙂 Dobimo jo namreč v personalizirani obliki, od ljudi, ki jih imamo sami za kredibilne.

Potrebna pa je akcija in odprtost. Dobro je, če se vnaprej odločimo, koga in kdaj bomo prosili za iskreno mnenje. Takrat posameznike potem pokličemo in se dogovorimo za srečanje. Čeprav se sliši kot preprosta zadeva, je dobro da smo v tistem trenutku v dobri koži, pripravljeni slišati resnico. Če trenutno preživljate izredno stresno obdobje in vam stvari ne grejo po planu, vas lahko kritike še bolj položijo.

Še eno stvar bi posebej izpostavila. Pogosto se zgodi, da se ob prejemu mnenja začnemo »opravičevati« ali »razjasnjevati« okoliščine. Npr.: »Tisti dan sem se res slabo počutila, saj veš … Ni bilo od mene odvisno …«. Oseba, ki smo jo za feedback prosili, nam svojega mnenja ni zaupala zato, da potem posluša še naše izgovore. Naši izgovori lahko celo povzročijo, da nam povratne informacije ne bo več dajala, saj ji bomo s svojimi odgovori pokazali, da nismo bili zares pripravljeni. Zato je pomembno, da se pripravimo na poslušanje in vse, kar lahko dodamo so vprašanja, s katerimi si samo razjasnimo povedano. Npr: »Kako bi si torej želel, da naslednjič odreagiram? Kaj naj storim, da bom na odru drugič še bolj zanimiva?«.

Najbolje bi bilo, da se za povratno informacijo oziroma mnenje, le zahvalimo. S tem pokažemo spoštovanje do mnenja drugega in do njegovega časa kasneje. Pokažemo, da smo hvaležni, da si je vzel čas in povedal, kaj zares misli. Mi pa bomo odgovorni in bomo premislili, kaj lahko s tem storimo. Če je čas pravi, bomo mnenje upoštevali in prilagodili svoje vedenje, ali pa mnenje preslišali, saj se bomo zavedali, zakaj je do tega prišlo.

Če želiš prejemati še več nasvetov iz sveta javnega nastopanja ali komunikacije, se prijavi na novičke, ki izhajajo enkrat mesečno!

Prijava na novičke

* obvezno polje