fbpx

Kako povedati prave stvari in poskrbeti, da si vas zapomnijo

Avtor

Karin Okorn

Koliko ste si zapomnili od predavanja ali predstavitve, ki ste jo poslušali nazadnje? Koliko zanimivih in pomembnih informacij so vam predstavili?

In koliko jih sedaj lahko uporabite zase?

Študije kažejo, da si ljudje zapomnimo le približno 10 % informacij, ki jih slišimo med predstavitvijo.

To vemo, ko se na vse pretege skušamo spomniti vseh zanimivih, pomembnih in uporabnih informacij neke predstavitve. V glavi pa nam nekako ostane le malo podatkov.

Kako lahko pripravite vašo naslednjo predstavitev, da vaši obiskovalci ne bodo odšli ‘praznih ušes’?

 

Ključna sporočila, ki jih želimo prenesti

Čeprav imamo pogosto veliko zanimive in uporabne vsebine, je pomembno, da ne povemo preveč. Preveč informacij lahko poslušalce zmede in oslabi glavne točke našega sporočila. Miselnost, da bo naš nastop vrhunski, če bomo bombardirali ljudi s tono podatkov, je zmotna.

Dejansko je ravno obratno – manj bomo povedali, bolj bodo poslušalci navdušeni.

Izberimo in poudarimo le najpomembnejše informacije.

Pri ustvarjanju vsebine si zastavimo naslednja vprašanja:

  • Kakšno sporočilo želim prenesti?
  • Kateri so najpomembnejši dejavniki, ki jih želim izpostaviti?
  • Kako lahko te informacije predstavim na način, ki bo pritegnil pozornost in ostal v spominu?

Poenostavljeno torej, vsak poslušalec mora dobiti odgovor na vprašanje Zakaj sem tukaj.

 

Poznati moramo svoje občinstvo in ga razumeti

Preden začnemo z izbiranjem vsebine, moramo vedeti, kdo so naši poslušalci. Ali gre za strokovnjake na določenem področju, ki iščejo specifične informacije, ali za širšo javnost, ki se želi podučiti o novi temi?

Razumevanje njihovega ozadja in pričakovanj nam bo pomagalo izbrati pravo vsebino.

Raziskave kažejo, da 74 % ljudi prihaja na javne nastope zaradi pridobivanja novih znanj in vpogledov, ki jih lahko uporabijo v praksi.

 

1, 2, 3 – naj stvari so tri

Človeški možgani so narejeni tako, da lažje obdelajo in si zapomnijo informacije, ki so organizirane v manjših sklopih. Pravilo treh je temeljito raziskano v psihologiji in dokazuje, da tri informacije predstavljajo optimalno število za obdelavo in pomnjenje.

Manj točk pomeni manjšo kognitivno obremenitev za vaše občinstvo, kar vodi do boljšega razumevanja in pomnjenja vašega sporočila.

Namesto da bi poskušali vključiti vse pomembne in zanimive stvari, izberite tri ključne točke, ki bodo najbolje podprle vaše glavno sporočilo. Te točke naj bodo jasne, jedrnate in enostavno razumljive.

Če želimo na primer pripraviti desetminutni nastop o pomembnosti spanja za naše zdravje in počutje, izpostavimo tri stvari, za katere si želimo, da si jih poslušalci zapomnijo.

Na primer, spanje izboljša naš spomin (1), krepi imunski sistem (2) in uravnava telesno težo (3).

Seveda je odvisno, na kakšnem dogodku in kakšnem občinstvu predstavljate svojo vsebino. Če želite predstaviti koristi spanja v podjetju, je to lahko malce drugače, kot če imate to predstavitev na dogodku za študente.

 

Kako izberem tri ključne točke?

Preučite vse informacije, ki jih imate na voljo, in jih razdelite na tri glavne točke. Izberite najbolj relevantne, ki bodo koristne za vaše poslušalce.

Razmislite, kaj želite, da si poslušalci zapomnijo. Če bi morali povzeti vašo predstavitev v enem stavku, kaj bi to bilo? Glavno sporočilo predstavitve vam bo pomagalo opredeliti tri ključna sporočila.

Na primer, predstavitev o pomembnosti spanja ima lahko glavno sporočilo kakovostno in zadostno spanje je eden izmed glavnih stebrov našega zdravja.

Osredotočite se na informacije, ki jih lahko jasno in preprosto predstavite. Kompleksne teme razdelite na enostavnejše dele, da bodo lažje razumljive. S tem boste povečali verjetnost, da si bodo poslušalci zapomnili vaše sporočilo.

Ko ste izbrali glavno sporočilo in določili tri ključne točke, jih strukturirajte v smiselno zaporedje. V mislih imejte vselej vaše občinstvo – kaj si želimo, da si zapomnijo.

 

Manj je več

Izbira prave vsebine za javni nastop zahteva premišljen pristop in razumevanje potreb vaših poslušalcev. S poudarjanjem treh najpomembnejših točk boste zagotovili, da bo vaše sporočilo jasno, zanimivo in zapomnljivo. Ne pozabite, manj je več. S temi nasveti boste bolje pripravljeni na svoj naslednji javni nastop in boste lahko bolj samozavestno predstavili svoje ideje. Naj bo vaša vsebina tista, ki bo pustila trajen vtis.

 

Deli ta prispevek s prijatelji

Prejmi nasvete na svoj email

Če želiš prejemati še več nasvetov iz sveta javnega nastopanja ali komunikacije, se prijavi na novičke, ki izhajajo enkrat mesečno!

Več
prispevkov

BREZPLAČEN VIDEO

Vas zanima, kaj počnejo samozavestni govorniki? Odkrijte 3 enostavne trike za samozavesten nastop.

Vpišite svoje podatke za takojšen ogled videa