fbpx

Prispevki

Dober stik ekipa

Veščine komunikacije

Se tudi vi kdaj znajdete v situaciji, ko sredi pogovora z nekom dobite občutek nemoči in da se nekako ne morete izraziti, kot bi si v resnici želeli? 🤔Veščin komunikacije se nismo učili v šoli, čeprav so za bivanje človeka verjetno najbolj ključne veščine. Če jih imaš, se lažje zmeniš s sosedom glede meje, glede dediščine s sorodniki, glede sobivanja s partnerjem.

Kako začeti in kaj so preprosti koraki in pravila, ki jih lahko uporabiš že danes? 🤓

  1. POVEJ, KAKO SE POČUTIŠ. 🌞

Ko nekomu rečeš: »Oh, tole mi je pa težko slišati«, »Čutim, da mi jeza narašča«, »Neprijetno mi je ta trenutek«, se nihče ne more pritožiti nazaj in reči: »Ne, to ni res. Ne počutiš se tako.« Zato je govorjenje iz tega prostora najbolj varno. Človek se z nami poveže in nas lažje razume. Kaj pa mi delamo?

»Ti si pa zadnjič naredil to …«, »A zdaj mi boš pa še očital?« – zapletamo se v obtoževanje, postavimo se v obrambno pozicijo. V bistvu reagiramo iz čustev. Ker nas prizadane informacija od sogovornika, gremo še mi naprej v napad, namesto da bi samo rekli: »Uf, prevzema me žalost, daj mi sekundo«.

  1. POČAKAJ. 🤚

Ne rabiš vedno skočiti. Če se izmojstriš v tem, da stvari predihaš, boš odkril,da v večini primerov nadaljevanje pogovora ne bo doseglo pravega rezultata in namena. Ko je iskrica že ustvarila ogenj, se ne rabi takoj iskati rešitev. Ne rabi se ognja poglabljati in mu dolivati olja, novih drv ali v našem primeru, novih komentarjev.

Tišina je podcenjena. Je zlato v pogovoru. Spomnim se pogovora s partnerjem v avtu, ko je zlil name vso frustracijo in sem bila jaz tiho. Čeprav je obtoževal mene in resnično verjel, da sem jaz kriva za njegovo počutje, se je naenkrat ustavil. Mi rekel, da mu je čudno, ker sem tiho. Da se sprašuje, kaj si zdaj jaz mislim – ugotovil je SAM OD SEBE, da je jeza v njemu. Ker se jaz nisem »zahakljala« v to igro in nadaljevala s svojimi obrambnimi reakcijami, bila sem samo tiho, se je sam začel počutiti odgovornega za svoj izbruh.

  1. PREVZEMI ODGOVORNOST. 👍

Mi smo kot pištola. Če je pištola nabita, izstreli metek. Če metka ni, nima kaj izstreliti. Torej vsakič, ko te nekaj pogreje, imej v mislih, da si ti človek, vreča emocij. Od tvojega nabora tehnik za regulacijo je odvisno, kolikokrat se boš zapletal v konflikt. Če znaš svoja občutja razrešiti s sprehodom v naravo, boš videl, da te popolnoma razmetana otroška soba sploh ne bo zmotila. Če pa si iz službe domov prinesel polno dela in v mislih še vedno premlevaš, kaj ti je rekel šef, bo razmetana soba »cela katastrofa«. Zato si ustvari svoj seznam in ko čutiš jezo, žalost, skrb ali frustracijo poskrbi, da jo izraziš. Meni pomaga ples, res hladen tuš, spanje, pogovor s prijateljico, knjiga, petje, kričanje, butanje v blazino, rekreacija, globoko dihanje …

Ampak brez zavedanja ne bo šlo. Najprej se je sploh treba zavedati, da se v nas nekaj dogaja. 🤗

Podcast o javnem nastopanju

Dobila sem klic od Bora, da bi v okviru Marketinške frekvence rad spregovoril z mano o javnem nastopanju in me vprašal nekaj stvari.

Razpletel se je res prisrčen pogovor, govorila sva:

➡️ o javnem nastopanju,
➡️ o premagovanju treme,
➡️ o komunikacijskih veščinah,
➡️ kako blesteti na razgovoru za službo,
➡️ kako odlično zagovarjati projekte in seminarske naloge na fakulteti,
➡️ kako uspešno pitchati svoje ideje,
➡️ katere so skrivnosti vrhunskih TEDx govorcev.
Uživajte v poslušanju na povezavi:
Apple Podcasts: https://apple.co/3Gs9U5M
Prodajni članek, Nina Dušić Hren, Dober stik

Kako prodati, ko dobite povpraševanje na mail?

Kako odreagirate, ko dobite povpraševanje po mailu? (berite dalje, ko odgovorite na to vprašanje).

Se potrudite, da hitro odpišete? Pripravljate perfektno ponudbo? Meni se ta strategija ni obnesla. Četudi sem bila hitra, četudi je bila moja ponudba ugodna, posla nisem dobila. In po navadi sem odvrnila: “Ah, zagotovo so bili že s kom zmenjeni, pa jih je zanimala samo moja cena!”

Dokler se nisem izobrazila o prodaji. Ključ je preprost: telefonski klic. Prijeten telefonski klic. Klic, kjer z nasmehom in pozitivo pokličem in povem, kako sem vesela, da se zanimajo za moje delavnice. Potem povem, da težko pripravim ponudbo, ker imam premalo podatkov. Povprašam jih, kaj so si zamislili in kako si želijo stvari izpeljati. Tako začnem z ustvarjanjem odnosa in pridobim prednost, saj imam s podjetjem eno izkušnjo več kot vsi ostali, ki so ponudbo samo poslali. Saj naenkrat tudi vem, kaj moram v ponudbo zapisati – njihove želje, ki so mi jih zaupali po telefonu! Seveda, če jih lahko izpolnim 🙂

Sama opazujem ponudnike, katerim pišem sama in opažam, da tega ne uporabljajo. Navadno odpišejo prijazno in pošiljajo ponudbe, kar ne pusti takega vtisa, kot če bi me poklicali in bi se za sodelovanje lahko takoj dogovorili. Navadno namreč povpraševanja pošljemo več ljudem, zmagovalca pa izberemo na podlagi tega, kdo nam je najbližje.

Kaj pa vi? Želite še kakšno vzpodbudo za svojo uspešno, a vendar prijazno prodajo? Razpisani termini za moje delavnice prijazne prodaje se nahajajo tule 🙂

Prodajni članek - Nina Dušić Hren, Dober stik

60 % ljudi reče 4 krat ne, preden pride do nakupa

Statistike pri prodaji so kar zanimive:

  • 80 % prodaje se zgodi po petih follow-up klicih,
  • 48 % prodajalcev pa ne naredi niti enega follow up-a.

Kako vztrajni ste sami? Kolikokrat pokličete potencialne stranke? Jih hranite vsaj v excell tabeli?

Zgodilo se mi je že, da me je po petih letih poklicala stranka, da bi rada prišla na tečaj nastopanja, ker me je poslušala na predavanju pet let nazaj. Očitno je bil to termin, ko so bili volja, čas in denar na pravem mestu. Da ne pomislimo koliko ostalih dejavnikov je še lahko v igri (bolezen, počutje…), na katere ne dajem poudarka, ko razpišem en termin na vsake toliko. Nekomu npr. ne ustreza vikend, drugič se mu zdi cena previsoka, potem mu ni ok, da je on-line, četrtič pa ima ravno izpit za čoln in na popoldanskega, ki ga je tako čakal, takrat ne more.

Zato podajam 3 ključne usmeritve:

  • beležite vse stranke, ki vstopijo v kontakt z vami (na mreženju, preko povpraševanja…) oz. prvič rečejo, da jih vaš produkt/storitev zanima,
  • pošiljajte novičke, pokličite jih (veliko globlji stik se ustvarja s tem kot z maili), pošljite kakšne uporabne materiale,
  • vztrajajte na dolgi rok.

Pa če sem začela s statistiko, bom še zaključila z eno zelo zanimivo: 75 % on-line kupcev si želi vsaj 2-4 klice preden podjetje “obupa” nad njimi. Zato se ne počutite, kot da ste vsiljivi. Če imate dober produkt, v katerega verjamete, smo kupci veseli, da nas nanj opominjate. Mi samo čakamo na pravi trenutek 🙂

Če imate energijo še za en prodajni trik, ko prejmete mail povpraševanje, si vzemite še minuto in ga preberite: Kako prodati, ko dobite povpraševanje na mail?

 

vir: https://blog.hubspot.com/sales/sales-statistics

Kdaj ste nazadnje koga prosili za mnenje?

V življenju se mi je samo enkrat zgodilo, da me je nekdo vprašal: »Nina, kakšen prvi vtis sem jaz prejšnji teden pustil pri tebi?«. Ta oseba je name s tem vprašanjem naredila tako dober vtis, da sva potem še nekaj let poslovno sodelovala. Kdaj pa ste vi koga povprašali po mnenju o sebi, o svojem delu, o reakcijah? Jaz priznam, da sem to nazadnje storila ob 30. rojstnem dnevu, ko sem delala refleksijo.

S pomočjo povratne informacije rastemo. Imamo priložnost, da slišimo mnenje ostalih in svoje vedenje prilagodimo, če se nam seveda mnenje zdi upravičeno. Povratna informacija je brezplačno izobraževanje za osebnostno rast, mi pa toliko zapravimo za različne delavnice! 🙂 Dobimo jo namreč v personalizirani obliki od ljudi, ki jih imamo sami za kredibilne.

Potrebna pa je akcija in odprtost. Dobro je, če se vnaprej odločimo, koga in kdaj bomo prosili za iskreno mnenje. Takrat posameznike potem pokličemo in se dogovorimo za srečanje. Čeprav se sliši kot preprosta zadeva, je dobro da smo v tistem trenutku v dobri koži, pripravljeni slišati resnico. Če trenutno preživljate izredno stresno obdobje in vam stvari ne grejo po planu, vas lahko kritike še bolj položijo.

Še eno stvar bi posebej izpostavila. Pogosto se zgodi, da se ob prejemu mnenja začnemo »opravičevati« ali »pojasnjevati« okoliščine. Npr.: »Tisti dan sem se res slabo počutila, saj veš… ali pa “Ni bilo od mene odvisno…«. Oseba, ki smo jo za feedback prosili, nam svojega mnenja ni zaupala zato, da potem posluša še naše izgovore. Naši izgovori lahko celo povzročijo, da nam povratne informacije ne bo več dajala, saj ji bomo s svojimi odgovori pokazali, da nismo bili zares pripravljeni. Zato je pomembno, da se pripravimo na poslušanje in vse, kar lahko dodamo, so vprašanja, s katerimi si samo razjasnimo povedano. Npr: »Kako bi si torej želel, da naslednjič odreagiram? Kaj naj storim, da bom na odru drugič še bolj zanimiva?«.

Najbolje bi bilo, da se za povratno informacijo oziroma mnenje le zahvalimo. S tem pokažemo spoštovanje do mnenja drugega in do njegovega časa kasneje. Pokažemo, da smo hvaležni, da si je vzel čas in povedal, kaj zares misli. Mi pa bomo odgovorni in bomo premislili, kaj lahko s tem storimo. Če je čas pravi, bomo mnenje upoštevali in prilagodili svoje vedenje, ali pa mnenje preslišali, saj se bomo zavedali, zakaj je do tega prišlo.

Tečaj prijazne prodaje z Nino Dušić Hren, Dober stik

Brezplačno učenje javnega nastopanja

Nastopanja se ne naučimo na eni delavnici. Ne naučimo se ga niti na desetih delavnicah. Ljudje, ki dobro nastopajo, se učijo dlje časa. Ampak dobra novica je, da se lahko te veščine učite vsak dan, brezplačno. V tem članku vam bom pokazala, kako.

Nihče ne pomisli, da bi se baleta ali borilnih veščin naučil čez vikend, tako tudi ne obstaja bližnjica za nastopanje pred ljudmi. Potrebna je izkušnja, pa naj bo to dvig roke v polni dvorani, da začutim kako mi utripa srce že ob postavljanju vprašanja. Sčasoma se namreč vsega tega navadimo in trema ima sčasoma vedno manjši vpliv. Kolikokrat se odločite za izpostavitev in izpeljete govor ob družinski večerji? Že to, da vstanete in delite izkušnjo, je lahko super začetek. Res je, nekaterim je lažje kot drugim. Imajo dobre predispozicije ali gene. Vendar je po mojih izkušnjah vaja vseeno tista odločilna. Večkrat kot poskusim, bolje mi gre. Najlepše pri vsem pa je, da lahko začnem kadarkoli.

Na začetku sploh ne potrebujem občinstva. Svoj govor lahko začnem opazovati na kavi s prijateljico. Preverim, če uporabljam mašila, delam pavze in poudarke. Kako gradim povedi? So kratke in jasne ali odplavam in preskakujem iz teme v temo? Lahko partnerja navdušim za film, ki sem ga gledala prejšnji teden? Kako začnem z novo temo? Zanima me tudi govorica telesa. Ali stojim s prekrižanimi nogami? Kaj storim, ko me tema ne zanima? Kako pa moji bližnji »nastopajo« ob meni? Koga rada poslušam in koga ne ter kaj tista oseba uporablja?

Opazovanje sebe in drugih je prvi korak. Zapisovanje ugotovitev je drugi korak. Ko zberem dobre informacije (npr. za novo temo sem navdušena že na začetku, če mi nekdo pove, kaj je od tega pridobil), lahko že poskusim pripraviti svoj govor. Če mi je všeč, ko mi partner pokaže napovednik filma, lahko v svoj govor vstavim posnetek, ki se povezuje z mojo tematiko. Tako potem sestavljam in raziskujem. Nastopam lahko pred sosedo, teto, sostanovalko, sestrično ali prijateljico. Zbiram povratne informacije o tem, kako se jim je zdelo in napredujem v svojih nastopih.

Učenje javnega nastopanja je lahko torej brezplačno. Opazovanje in zapisovanje pa sta glavna ključa uspešnega učenja. Kako potem naprej? Morda nadaljujte na naslednji članek o zlatem pravilu priprave pitcha.

Zlato pravilo za pripravo pitcha

Najprej se vprašajte zakaj »pitchate«? Pred vami bo kmalu sedelo občinstvo in to je super priložnost. Kako jo boste izkoristili? Kaj si želite prejeti? Kakšen je namen vašega »pitcha«? Bodite konkretni. Ali si želim več obiska na spletno stran? Ali si želim všečkov na Facebooku? Ali si želim novega kupca? Poslovnega partnerja? Prodati izdelek?

Določite si cilj – rezultat vašega »pitcha« ali predstavitve. Brez cilja bo drugače težko ugotoviti, kaj naj bi predstavitev sploh obsegala in jo tudi sestaviti. Poleg tega pa ne bomo mogli preveriti, ali smo cilj dosegli.

Poglejmo primer moje prijateljice, ki poučuje salso. Preden mi je povedala predstavitev, ki jo je pripravila, sem jo vprašala, kaj si želi od predstavitve na sestanku podjetnikov. Povedala mi je, da želi povabiti občinstvo, da pride na njen družabni dogodek, kjer bi dobili motivacijo za vpis na njene plesne tečaje. Na družabnih dogodkih se namreč zabavajo, lahko se pogovarja in odgovarja na vprašanja. No, njen »pitch« pa se je začel takole: “Pozdravljeni, moje ime je Katarina in že od leta 2010 poučujem salso, reggeaton v Ljubljani in Celju. Imam po 10 tečajev na teden s približno osem pari.” Njen pitch je imel torej podatke o tem, v katerih mestih vse plesna šola deluje, kako hitro raste, kakšno vrsto salse in ostalih plesov uči. Pozabila pa je povedati najbolj pomembno stvar. Zakaj je dobro, da pridejo na njen družabni dogodek, kjer bi se navdušili za njene tečaje. Ni vključila niti podatka, kam naj pridejo in ob kateri uri, čeprav mi je ob začetku pogovora navedla, da si najbolj želi njihovega obiska na tem dogodku.

Sama od sebe mi je spontano, takoj po svojem »pitchu«, začela brati čustveno sms sporočilo od stranke, ki se ji je zahvaljevala za tečaj. Povedala je, da ji je obiskovanje tečajev prineslo novo dimenzijo v življenje. Nove ljudi in rekreacijo na zabaven način. Povzdignila sem glas: »Jaaaa, zakaj pa tega ne prebereš za predstavitev?«. Smejali sva se in njen »pitch« spremenili v nekaj minutah. Njen komentar je bil: »A tako lahko je to? A lahko potem še iz telefona zavrtim na začetku malo glasbe in pokažem osnovni korak?«. Točno to, ko enkrat vem, kaj želim doseči, izberem samo še nekaj za vzbuditev zanimanja in dodam še pomembne podatke. Na koncu je podjetnikom povedala zgodbo tako, kot meni v pogovoru. Dodala je še informacije o tem, kam in kdaj naj pridejo. Sama pa sem se začela spraševati, zakaj večina ljudi misli, da je »pitch« nekaj popolnoma drugačnega kot pogovor? Da predstavitev ne pomeni naštevanje nam znanih informacij.

Podobno se dogaja na dogodkih mreženja. Če grem na dogodek za mreženje brez namena, se lahko zgodi, da tam klepetam z znanci, pojem kaj dobrega in dobim nekaj brošur za domov. Če pa si postavim cilj, da bom prejela 3 vizitke potencialnih strank ali partnerjev za sodelovanje, imam večjo verjetnost, da v tem uspem. Zakaj? Ker v to usmerjam misli in izbiram dejanja, ki bodo vodila k temu cilju. Morda pristopim do same gospodične, ki stoji v kotu in začnem z njo pogovor. Saj zaradi cilja naenkrat začnem iskati priložnosti in ne gledam samo, katere sendviče so postregli:).

Naj pripišem še, da navadno ta del terja največ časa. Izpostavitev želje, cilja in namena govora. Je osnova, brez katere ne gre. Ko pa enkrat opredelim, kaj si želim imeti od svoje predstavitve, lahko vsakič tudi preverim, ali mi je uspelo. Enkrat spodbujam poslušalce, naj obiščejo mojo spletno stran in merim učinek. Drugič jih povabim naj kupijo moj izdelek. Preverim učinkovitost. Če ne dosegam rezultata, je potrebno na »pitchu« nekaj spremeniti.

Najpomembnejše je torej, da veste kaj želite. Od tu naprej zaupam, da boste veliko lažje našli informacije, ki bi jih delili za dosego tega cilja. Preberite si še, kako lahko svoj nastop popestrite.

Moški svet zanima več o nastopanju

Tokrat sem odgovarjala na zelo zanimiva vprašanja za moški svet. Od tega, kaj so glavne vrline dobrega retorika, kako je s tremo in samozavestjo ter kakšne so pogoste napake pri nastopih.

Vabljeni k branju, vesela pa bom tudi vaše povratne informacije. Kaj je bilo za vas uporabnega? 🙂

Klik do intervjuja

Manj je več

Na eni od zadnjih konferenc, ki sem se jih udeležila, sem poslušala govor, ki je imel vsaj 20 pomembnih izhodišč. Govornik je vsako minuto povedal, kaj nam svetuje. Od tega, kako si je pomembno postavljati cilje, kako se motivirati, kako vzdrževati disciplino pa do tega, kako biti iskren do sebe, priznati napake in še bi lahko naštevala. Povedal je vse, kar se mu je zdelo pomembno. In ni bil osamljen primer.

Ko pripravljamo svoj govor, imamo tendenco, da pripravimo preveč. Želimo si, da bi ostali opazili naš trud, izkušnje in radi bi jim pokazali, da vemo veliko. Prav tu pa se skriva velika past. V kolikor se odločimo za deljenje vseh naših idej in sporočil, poslušalec ne odnese prav nobene. Kako to? Preprosto. Pred nami in za nami so na konferenci tudi ostali govorniki. Vsak od njih ima svoje sporočilo (ali več glavnih sporočil). Premislite torej – ali si lahko poslušalci zapomnijo vse? Ali jih je bolje zasuti s podatki ali je bolje predstaviti manj ključnih točk in te predstaviti na zanimiv način, da si jih bodo zapomnili? Več o zanimivih načinih boste našli tule.

Ljudje si zapomnimo tisto vsebino, ki je dobro podkrepljena.
Vse, kar je izgovorjeno na odru, namreč poslušalci slišijo prvič in jim ustreza, če nekdo svojo idejo večkrat ponovi. Zato si za vsako misel vzemite čas. Ponovite jo večkrat na različne načine. Uporabite zgodbe, primere in statistike. Odločite se, kaj je glavni “takeaway” in okrog njega zgradite govor, ki ga bo podkrepil. Manj je več.

Prikazani so vsi prispevki

BREZPLAČEN VIDEO

Vas zanima, kaj počnejo samozavestni govorniki? Odkrijte 3 enostavne trike za samozavesten nastop.

Vpišite svoje podatke za takojšen ogled videa