fbpx

Prispevki

Se slišimo? Moč postavljanja vprašanj pri učinkoviti komunikaciji

80 odstotkov svojega budnega časa preživimo v komunikaciji. Vsaj 45 odstotkov tega časa porabimo za poslušanje. 

Poslušanje je ena izmed najpomembnejših komunikacijskih veščin. Aktivno poslušanje pomembno vpliva na učinkovitost vašega dela in na kakovost vaših odnosov. Poslušanje je veščina, od katere imamo vsi koristi. In lahko se je naučimo.

Na primer:

  • poslušamo, da si pridobimo določene informacije,
  • poslušamo, da razumemo,
  • poslušamo za zabavo,
  • poslušamo, da se nekaj naučimo. 

 

V poslušanju smo kar dobri, kajne? Ni čisto res. Ljudje si od slišanega zapomnimo le približno 25 odstotkov povedanega. Ko govorite z vašim partnerjem, sodelavcem ali prijateljem, si zapomnijo približno četrtino povedanega. Seveda upate, da so si zapomnili najpomembnejše.

Najpogostejše napake pri poslušanju so:

  • Poskušate reševati problem, namesto da bi se osredotočili na povedano. 
  • Predpostavljate, da že veste, kaj želi oseba povedati.
  • Poskušate analizirati težavo
  • Prehitro sklepate ali hitite s sodbo
  • Dajete neželene nasvete.
  • Govorite o tem, kako dobro razumete težavo.
  • Spregledate neverbalno komunikacijo.
  • Prekinjate sogovornika. 

 

Poslušanje ni čakanje, da spregovorite. 

Poslušanje ni, ko ste tiho in se komaj zadržujete, da pridete do besede.

 

Aktivno poslušanje in postavljanje vprašanj sta pomembna za vzpostavljanje odnosov in zaupanja 

»Kaj menite, da so glavni izzivi v tej situaciji?«

»Na kakšen način vidite priložnost za sodelovanje?«

»Kako mislite, da vam jaz lahko pri tem pomagam?«

Odprta vprašanja ustvarjajo zaupanje in odpirajo prostor za izmenjavo idej in občutkov. Omogočajo boljše razumevanje sogovornika in gradnjo spoštljivega odnosa. Začnemo jih z vprašalnicami kako, kaj, zakaj, kje, na kakšen način, kakšne so vaše misli o itd. 

 

Odprta vprašanja omogočajo:

  • Razumevanje. Aktivno poslušanje omogoča globlje razumevanje stališč, čustev in potreb sogovornika, kar krepi občutek povezanosti. Poslušanje ljudi odpre, da povedo več. 
  • Spoštovanje. Ko postavljamo vprašanja, kažemo interes in spoštovanje do sogovornika, kar pripomore k vzpostavljanju medsebojnega zaupanja.
  • Sodelovanje. Aktivno poslušanje in postavljanje vprašanj spodbujata odprto komunikacijo, kar omogoča boljše sodelovanje in skupno reševanje izzivov.

 

 

Boljši poslušalec boste, bolj boste slišani

75 % časa poslušanja smo raztreseni, zaposleni ali pozabljivi. Svoje sposobnosti poslušanja lahko izboljšate tako, da vadite aktivno poslušanje. Bodite pozorni na sogovornika in celotno sporočilo. Ne smete si dovoliti, da bi vas odvrnilo karkoli drugega, kar se morda dogaja okoli vas. Ali da bi oblikovali protiargumente, medtem ko druga oseba še vedno govori. Prav tako si ne smete dovoliti, da bi se dolgočasili.

 

  • Bodite pozorni

Za odločitev ali nekomu zaupate ali ne, potrebujete manj kot 7 sekund. Z vso svojo pozornostjo zagotovite sogovorniku, da vam lahko zaupa. Glejte ga v oči. Opazujte njegovo govorico telesa. Ne ukvarjajte se z vašim odzivom na njegov govor.

  • Pokažite, da zares poslušate

Z občasnim prikimavanjem ali ‘a-ha’ pokažete, da sogovornika zbrano poslušate. Ni potrebno, da se z njim strinjate, dovolj je, da ga razumete. Tudi rahel nasmeh si nadenite. Vaša drža naj bo odprta in sprejemajoča. Izogibajte se prekrižanih rok in nog ali sključene hrbtenice. 

  • Zagotovite povratne informacije

Naše predpostavke, prepričanja in sodbe lahko izkrivljajo to, kar slišimo. Vaša naloga kot poslušalca je razumeti, kar je bilo povedano. Pri tem si lahko pomagate s postavljanjem vprašanj. Če postavite vprašanje izrazite takojšnjo hvaležnost in spoštovanje do sogovornika. 

Poskusite s parafraziranjem povedanega – to je odličen način za povratno informacijo.

»Kar slišim, je …«, »Če sem vas prav razumela, ste …«, »Kaj mislite, ko rečete …«

  • Dovolite sogovorniku, da pove do konca

Prekinjanje sogovornika je nespoštljivo in mu daje vedeti, da je nepomemben. Naj zaključi misel, preden postavite vprašanje.

  • Ustrezno se odzovite

Aktivno poslušanje spodbuja razumevanje in spoštovanje. Vaš odziv naj bo iskren, pošten in odprt. Postavite se v njegove čevlje in naredite tako, kot bi želeli, da bi on naredil vam. 

 

Če se vam zdi, da se težko skoncentrirate na poslušanje sogovornika, si poskusite v mislih ponoviti, kaj je povedal. S svojimi besedami. To bo okrepilo njihovo sporočilo in vam pomagalo ostati osredotočeni.

 

Vsi si želimo biti slišani

Če ste preskočili članek in berete samo zaključek, si zapomnite, da je temelj učinkovite komunikacije aktivno poslušanje in postavljanje smiselnih vprašanj. Med pogovorom občasno prikimajte, kar bo sogovorniku sporočalo, da ga poslušate in razumete. Dovolite mu, da misel dokonča in ga ne prekinjajte. V mislih si lahko ponovite njegove besede, kar bo povečalo vašo pozornost. Postavljajte odprta vprašanja, ki se začnejo s kako, kaj, na kakšen način. Tako boste izboljšali odnos in lažje dosegli dogovor. Prijavite se na brezplačen posvet – mi vas slišimo. Ta čas pa preizkusite svoje nove veščine poslušanja in postavljanja vprašanj v naslednjem pogovoru z vašim partnerjem, na poslovnem sestanku ali med druženjem s prijateljem. 

Prodaja za podjetja z Nino Dušić Hren, Dober stik

Zakaj je izvajalec team buildinga pomemben

Ste se že udeležili kakšnega team buildinga? Kaj vam je najbolj ostalo v spominu od dogodka? Prostor, hrana, program? Verjamem, da se ne morete spomniti vseh podrobnosti, še posebej če je bilo tega že dolgo nazaj. Nekako pa verjamem, da ste si od vsega zagotovo najbolj zapomnili izvajalca team buildinga. 

Kakšna je bila ta oseba? Ste si kaj posebnega zapomnili o njej? Kako ste se počutili?

V poslovnem svetu, kjer so uspeh, učinkovitost in sodelovanje ključnega pomena, se podjetja vse bolj obračajo k team building dogodkom kot orodju za oblikovanje trdnejših odnosov in izboljšanje delovnega okolja. Čeprav je sama ideja team buildinga že dovolj pomembna, pa ne smemo zanemariti vloge, ki jo ima izvajalec pri ustvarjanju izjemnih izkušenj za ekipo.

Pri izbiri pravega team building dogodka za vaše podjetje je poleg zanimivega programa dobro vedeti, kdo bo vaš izvajalec. Ali je usposobljen za vodenje skupin? Ima vse potrebne veščine, da naredi dogodek nepozaben? Ali lahko izpolni vaša pričakovanja? 

Vaš prvi stik z njim bo zelo pomemben, saj vam bo omogočil, da pridobite potrebne informacije. Dober izvajalec bo prisluhnil vašim željam in razumel vaša pričakovanja glede team buildinga, nato pa vam bo predstavil rešitve

Zamislite si, da bo zaradi odličnega izvajalca vaš team building dogodek prinesel v vašo ekipo složnost in povezanost, novo energijo in zagon ter vas opremil z orodji za reševanje dnevnih izzivov. 

Postavimo temelje za odličen začetek

Sproščenost in odprtost sta ključni, da lahko odnesete največ od team buildinga. Pri Dobrem stiku bomo na začetku naredili nekaj simpatičnih gibov za sprostitev in dvig energije ter poskrbeli, da bo vzdušje pozitivno.

Ko vas nekdo pokliče po imenu

Človekovo ime je morda najbolj pomemben in najbolj ignoriran del vaše osebnosti. Kadar ga slišite, se zagotovo obrnete ali vsaj usmerite pozornost. Naslavljanje z imenom ima veliko pozitivnih učinkov; občutek povezanosti, vključenosti, pomembnosti. Zato si pri Dobrem stiku vedno zapomnimo vaša imena in vas z njimi naslavljamo, saj vam tudi na ta način kažemo, da ste nam pomembni. Pa še dober stik vzpostavimo takoj na začetku.

Vi ste zvezde

Kaj pa vas najbolj razveseli? Kako se počutite danes? Vprašanja imajo moč odpiranja komunikacije. Na našem team buildingu vas bomo veliko spraševali, saj z vprašanji spodbujamo komunikacijo z vami in se lažje povežemo. Vi ste glavni igralci in vam je namenjena vsa pozornost naših izvajalcev team buildinga. 

Raje več, kot manj

Vsi poznamo rek manj je več. No, tukaj to ne velja. Naši team buildingi so vedno raje več, kot manj. To pomeni, da vam ponudimo več, kot pričakujete. In najboljše imamo pripravljeno za konec. Pa naj bo to za zdaj presenečenje. 😉

Pravi vodja je tisti, ki ne sledi poti, ampak jo ustvarja

Biti unikaten in drugačen res ni enostavno. Vendar mi delamo ravno to. Vsak naš team building je drugačen. Ker ga soustvarjamo z vami. Poskrbimo, da bo vaše doživetje team buildinga edinstveno. Celoten dogodek je prilagojen vašim željam in potrebam, seveda s ključno mislijo- da se boste povezali, zbližali in nekaj novega naučili.

Ljudje pozabijo, kaj ste rekli. Pozabijo, kaj ste naredili. Nikoli pa ne pozabijo, kako so se počutili. Maya Angelou

Si želite en team building ali zares drugačen team building? Od izvajalca team buildinga je odvisno, ali bo vaša izkušnja edinstvena, drugačna in nadpovprečna. Dober stik ima več kot 10 let izkušenj pri delu z ljudmi, pomagamo vam uresničiti zastavljene cilje preko team buildingov, tečajev in delavnic, osebnega coachinga in raznovrstnih dogodkov. Zaupanje si ustvarjamo s kvalitetnim delom in osebnim pristopom, nadgrajevanjem znanja in nenehnega raziskovanja.

Ste z vašo ekipo pripravljeni odkriti vaš resnični potencial? Pridobite nova in uporabna znanja, opremite se z veščinami in v svoj spomin zabeležite čudovito doživetje. Stopimo v stik in se pogovorimo, kako lahko uresničimo vaše želje in izpolnimo vaša pričakovanja. 

 

 

Nič ne govori, pa vendar vse pove


Kdaj uporabiti tišino in pritegniti vse udeležence

»Halo, posluh! Tukaj smo! Nas slišite? Prosimo za malo pozornosti!« vzklika in glasno ploska Jure, vodja delavnice, medtem ko udeleženci brezskrbno kramljajo. Nikakor mu ne uspe pridobiti njihove pozornosti, čeprav se na vse grlo trudi biti glasnejši od njih.

Jure je konec dneva izčrpan, ni predal vse vsebine in skrbi ga, kako se bo lotil naslednje delavnice. Mogoče mora ojačati glas ali naslednjič prinesti eno glasno trobljo?

Seveda Jure lahko najde pripomoček, ki bo glasnejši od množice poslušalcev. Vendar bo s svojim nastopom izražal nemoč, obup in pomanjkanje samozavesti.

Vsi mi smo Jure in vsi si želimo biti slišani. Pa če je to javni nastop, sestanek s sodelavci ali druženje s prijatelji.

 

Tišina je najglasnejši zvok

Na naših delavnicah se nam večkrat zgodi, da imamo veselo razpoložene udeležence, ki čebljajo in kramljajo, medtem ko vodja delavnice želi nekaj povedati. Seveda je prijetno, da so naši udeleženci pozitivno razpoloženi. 

Ampak nas ne slišijo, ker jih ne preglasimo.

Kaj naredite v  tem primeru, da pritegnete pozornost udeležencev?

Tiho ste. In potrpežljivo čakate.

Za vzpostavitev stika z glasno publiko vedno uporabite tišino. Ne trudite se biti glasnejši, praviloma ne pomaga. 

Statistike kažejo, da se občinstvo v povprečju umiri v zgolj nekaj sekundah po tem, ko predavatelj preneha govoriti. 

In tudi udeleženci naših delavnic se brez uporabe glasnih zvokov umirijo. 

Posledica je vzpostavitev dobrega stika, spoštovanja ter jasnejša komunikacija. Na nežen in prijazen način pritegnete pozornost udeležencev praktično brez napora. 

 

Tišina ustvarja pričakovanja

Kadar ste v vlogi vodje in je vaša publika glasna, si enostavno vzemite premor in bodite tiho. In samo opazujte. Ljudje ne bodo pričakovali tišine od vas, zato jih boste presenetili. Najmanj, kar pričakujejo od vas, je tišina. Zato se bodo vselej obrnili proti vam, četudi bo izgledalo, kot da vas sploh ne vidijo. 

 

Tišina na odru izraža vašo samozavest

Kljub splošnemu mnenju, da so samozavestni ljudje glasni, na odru ravno s tišino izražamo samozavest. Mogoče se vam bo zdelo čudno, da mirno stojite in brez besed gledate udeležence. Vendar bo ravno vaša mirnost odražala samozavest, ki jo občutite. In to bodo prepoznali tudi udeleženci. 

Poleg tega pa boste s tišino znižali raven stresa. Raziskave so pokazale, da vas lahko nekaj trenutkov tišine na odru pomiri in vam pomaga zbistriti misli.

 

Kadar se znajdete na mestu vodje delavnice ali dogodka in so udeleženci preglasni, da bi vas slišali, uporabite tišino. Ustavite svoj govor, ne trudite se biti glasnejši. Lahko se prijazno smehljate in čakate. Zavedajte se, da vaša tišina izraža samozavest, pogum in pomembnost sporočila, ki ga imate. Vse skupaj bo trajalo le nekaj sekund, verjemite. In najverjetneje boste to naredili samo enkrat na delavnico. Ker si bodo vsi zapomnili, kaj se je zgodilo. 😊

Če pa še vedno ne veste, kako izpeljati vašo naslednjo delavnico, se prijavite na brezplačni posvet in z veseljem vam bomo pomagali. 

 

Dober stik Team Building z Nino Dušić Hren

Zakaj si želite team building pri Dobrem stiku

73 % zaposlenih si želi, da bi njihovo podjetje več vlagalo v team buildinge, kažejo statistični podatki.

Kako je pa pri vas? Kolikokrat na leto peljete sodelavce na team building?

Team building je v zadnjih letih ne le samo zabaven in popularen, ampak tudi nujen pripomoček za krepitev odnosov med sodelavci. Ekipa, ki je povezana, je bolj učinkovita na delovnem mestu. Odnosi med sodelavci so bolj odprti in lažje se spopadajo s problemi ter jih hitreje rešijo.

Nekateri mislijo, da team buildinga ne potrebujejo, ker se s sodelavci itak ful dobro razumejo in se redno družijo na kavicah po službi. To je vse super, vendar veščin za reševanje izzivov in spoznavanje sebe in svojih sodelavec pa na kavicah žal ne morete pridobiti.

 

Naučili se boste nekaj novega o sebi

Team building pri Dobrem stiku je zasnovan z mislijo, da se preko nadvse zabavnih in strukturiranih aktivnostih naučite vsaj eno novo stvar o sebi. Če imate na primer v službi večkrat težavo povedati, kaj si želite, boste morda prav na team buildingu ugotovili, zakaj je tako. In ne samo to, pridobili boste tudi znanja, kako to spremeniti.

 

Izboljšali boste komunikacijo in se spoznali na drugačen način

Družili se boste v vodenih aktivnostih, spoznavali načine komunikacije in pridobili novo razumevanje vaših sodelavcev in strank. Našli boste skupne točke s sodelavci, za katere sploh niste vedeli, da obstajajo. In ob tem se boste neskončno sprostili in zabavali.

 

Raziskovali in uživali boste, predvsem pa veliko govorili 😉

Team building je namenjen vam in največ boste imeli od njega, če boste aktivno sodelovali. In tukaj res ne boste imeli izbire, saj boste morali prav vsi aktivno sodelovati. In govoriti. Preko izkušnje se največ naučite in mi želimo prav to.. Izzvani pa boste še na eno aktivnost; če vam je všeč narava, svež zrak in malo športne aktivnosti, se lahko zapeljete na vodeno kolesarjenje z električnimi kolesi po Kranjski Gori. Pa tudi adrenalin vam bomo pognali po žilah, vendar ne zaradi skoka s padalom. In ne prestrašite se, ne potrebujete prav nobenih priprav. Vse imamo pripravljeno namesto vas.

 

Pridobili boste veščine za reševanje težav

Se vam je že zgodilo, da ste od nadrejenega dobili nalogo, ki se je niste znali lotiti? Ali pa ste morali opraviti nadvse zoprn telefonski klic, ki ste se ga bali že dneve pred tem? To so vse običajni dnevni izzivi, s katerimi se najverjetneje soočate na delovnem mestu. Na team buildingu vam bomo pomagali, da boste pridobili znanja in veščine, kako se lotiti težjih nalog in ostati v redu sami s sabo. Seveda pa vam bodo to prišlo prav tudi v zasebnem življenju.

 

Ustvarili boste močno in povezano ekipo

Za vas imamo pripravljen team building, ki vas bo povezal, da bo vaša ekipa postala močnejša. Pokazali vam bomo, kaj pomeni delati za isti cilj in zakaj je to za vse dobro. Spoštovanje, skupinsko delo in pozitiven odnos do sebe in drugih bodo postala vaša nova vodila na delovnem mestu. Energija, s katero se boste povezali, vam bo pomagala, da boste sestavili zmagovalno ekipo, ki podira rekorde.

Ste pripravljeni?

Vemo, da odločitev za naslednji team building ni enostavna. Najbrž se sprašujete, če boste res dobili vse to, kar potrebujete in če je vredno investirati v tak dogodek. Glede na ogromno število pozitivnih izkušenj preteklih udeležencev našega team buildinga, vam zagotavljamo, da boste dobili več, kot pričakujete. Če pa vseeno ne boste dobili potrebnega znanja, veščin in nepozabnega dogodka, pa vam brez komentarja povrnemo celotno kupnino. Torej nudimo vam 100 % garancijo na zadovoljstvo. In res nimate kaj izgubiti.

 

Tukaj smo, da vam pripravimo naslednji najboljši team building

Če ste odločeni, da želite vzpostaviti večjo pripadnost, povezanost in iskreno spoštovanje med člani ekipe ter zgraditi zmagovalno ekipo, smo tukaj za vas. Obljubljamo vam drugačen team building, ki vam bo prinesel takojšnjo zabavo in dolgoročne koristi.

Dober stik za vas že 10 let ustvarja nepozabna doživetja, spremlja odzive vseh udeležencev in nadgrajuje aktivnosti, da boste vi imeli največ od tega. Mi že komaj čakamo, da vas spoznamo 🙂, zato se hitro prijavite na brezplačen online posvet, kjer bomo skupaj našli rešitev za vas.

Dober stik je ključ do dobre ekipe. In le dobra ekipa lahko premaga vse izzive.

Team building z Nino Dušić Hren, Dober stik

Zakaj poznavanje razlike med teambuildingom in teambondingom naredi razliko

Bi tudi vi imeli ‘dream team’?

Več kot 90% zaposlenih verjame, da je občutek pripadnosti podjetju ključnega pomena za njegovo rast in uspeh. Vendar večina ne ve, da to lahko doseže s teambuildingom in teambondingom. Kašna je sploh razlika in kako izbrati?

 

A naredimo piknik konec tedna?

Greste s sodelavci po službi kdaj na pijačo? Kdo od sodelavcev je pobudnik za piknik? Ste že šli na rafting?

To so zagotovo prijetna druženja za sprostitev duha, vendar ne rešujejo izzivov, ki vas čakajo na delovnem mestu.

Saj veste, kako izgledajo druženja s sodelavci na pijači; Miha nekaj reče, kar Sabino zmoti in evo, nastane konflikt. Vmes poseže še Jure, ki navija za Sabino. Ostali nemo gledajo in nimajo pojma kaj narediti. Druženje se zaključi, ustvari se napetost in Sabina noče več hoditi s sodelavci ‘na pijačke’.

Da se izognete takim situacijam, se odpravite na teambuilding. Tam vas bo usposobljeni moderator vodil skozi proces, ustvaril varen prostor in vam pomagal pri razrešitvi problemov.

Naj bo teambuilding priložnost, kjer se naučite novih tehnik, ki vam bodo pomagale pri boljših medsebojnih odnosih in učinkovitejšemu reševanju težav. Za Miha je mogoče zabavno skočiti s padalom, medtem ko gre Sabina raje na bowling. Obstaja verjetnost, da se Miha in Sabina ne bosta povezala niti v adrenalinskem parku, vsak zase pa se bosta najbrž imela super. S podobnimi aktivnostmi tudi ne bosta prišla do boljšega odnosa. Miha bo najbrž kmalu vse skupaj že malo pozabil, ampak Sabina je kar vztrajna v svojih nazorih in ne popusti.

Opisane aktivnosti nimajo dosti skupnega s teambuildingom. So zanimiva popestritev napornih službenih dni in nam pomagajo, da se s sodelavci podružimo tudi zunaj službenih obveznosti. Takim druženjem rečemo teambonding.

Teambonding je torej neformalno druženje izven službenih obveznosti, praviloma nestrukturirano, ponavadi brez vodje, z namenom zabave in sprostitve.

Če želite, da bo vaša ekipa sodelavcev:

  • učinkoviteje komunicirala med sabo, se znala zares poslušat in kaj vprašat,
  • zaznala, kako se kdo počuti in uspešneje reševala konflikte,
  • znala postaviti plane in strategije za uspešno delo ter
  • bila produktivna in zadovoljna, … potem je teambuilding prava izbira za vas.

Teambuilding je aktivnost ali proces, ki pomaga skupini ljudi, praviloma sodelavcem, izboljšati medsebojne odnose, dosegati skupne cilje in reševati določene probleme.

Prepričana sem, da se boste ob pravem teambuildingu povezali kot tim, vzpostavili pravi ‘timski duh’ in spoznali, kako neprecenljiv je vsak posameznik v vašem kolektivu. Ko se podate na pravi  teambuilding, se vam bodo odprla vrata do novih spoznanj, boljšega razumevanja sodelavcev in morda celo odkrijete nove potenciale pri sebi ali sodelavcih.

 

Kakšne so torej razlike?

Nekako si zapomnite, da je teambonding:

  • priložnostno druženje sodelavcev po službi,
  • zabaven in sproščujoč,
  • praviloma spontan in neobvezen dogodek,
  • organizira ga lahko kdorkoli (sodelavec, podjetje).

Primeri teambondinga so lahko pijača po službi, piknik, bowling, rafting, različne športne aktivnosti ipd.

Teambuilding je:

  • strukturiran dogodek, ki ga vodi usposobljen moderator,
  • dogodek, kjer se celotna ekipa nekaj pomembnega nauči,
  • priložnost za izboljšanje komunikacije in reševanja konfliktov,
  • priložnost za globlje spoznavanje sebe in svojih sodelavcev,
  • praviloma obvezen.

 

Dober stik vam ponuja edinstven teambuilding, kjer se vaša ekipa med sabo spozna in zbliža, odkrije skupne točke ter vzpostavi večjo pripadnost. Da pa bo vaše doživetje res popolno, se lahko še zapeljete z električnimi kolesi po gozdu in v sproščenem vzdušju zaključite dan. Odlična kombinacija teambuildinga in teambondinga v enem. Resnično dober stik boste imeli ne samo nekaj ur, ampak dolgoročno. Za del s kolesi imamo zunanjega partnerja.

 

Bi želeli, da se vaši zaposleni bond-ajo ali build-ajo?

Priporočam oboje. Povabite jih k neformalnim druženjem zunaj, kjer se bodo lahko sprostili in povezali, kar bo pozitivno vplivalo na njihovo počutje na delovnem mestu. A če želite narediti še korak dlje in okrepiti vašo ekipo, je zagotovo pametno vložiti čas v pravi teambuilding.

Dober stik ekipa

Veščine komunikacije

Se tudi vi kdaj znajdete v situaciji, ko sredi pogovora z nekom dobite občutek nemoči in da se nekako ne morete izraziti, kot bi si v resnici želeli? 🤔Veščin komunikacije se nismo učili v šoli, čeprav so za bivanje človeka verjetno najbolj ključne veščine. Če jih imaš, se lažje zmeniš s sosedom glede meje, glede dediščine s sorodniki, glede sobivanja s partnerjem.

Kako začeti in kaj so preprosti koraki in pravila, ki jih lahko uporabiš že danes? 🤓

  1. POVEJ, KAKO SE POČUTIŠ. 🌞

Ko nekomu rečeš: »Oh, tole mi je pa težko slišati«, »Čutim, da mi jeza narašča«, »Neprijetno mi je ta trenutek«, se nihče ne more pritožiti nazaj in reči: »Ne, to ni res. Ne počutiš se tako.« Zato je govorjenje iz tega prostora najbolj varno. Človek se z nami poveže in nas lažje razume. Kaj pa mi delamo?

»Ti si pa zadnjič naredil to …«, »A zdaj mi boš pa še očital?« – zapletamo se v obtoževanje, postavimo se v obrambno pozicijo. V bistvu reagiramo iz čustev. Ker nas prizadane informacija od sogovornika, gremo še mi naprej v napad, namesto da bi samo rekli: »Uf, prevzema me žalost, daj mi sekundo«.

  1. POČAKAJ. 🤚

Ne rabiš vedno skočiti. Če se izmojstriš v tem, da stvari predihaš, boš odkril,da v večini primerov nadaljevanje pogovora ne bo doseglo pravega rezultata in namena. Ko je iskrica že ustvarila ogenj, se ne rabi takoj iskati rešitev. Ne rabi se ognja poglabljati in mu dolivati olja, novih drv ali v našem primeru, novih komentarjev.

Tišina je podcenjena. Je zlato v pogovoru. Spomnim se pogovora s partnerjem v avtu, ko je zlil name vso frustracijo in sem bila jaz tiho. Čeprav je obtoževal mene in resnično verjel, da sem jaz kriva za njegovo počutje, se je naenkrat ustavil. Mi rekel, da mu je čudno, ker sem tiho. Da se sprašuje, kaj si zdaj jaz mislim – ugotovil je SAM OD SEBE, da je jeza v njemu. Ker se jaz nisem »zahakljala« v to igro in nadaljevala s svojimi obrambnimi reakcijami, bila sem samo tiho, se je sam začel počutiti odgovornega za svoj izbruh.

  1. PREVZEMI ODGOVORNOST. 👍

Mi smo kot pištola. Če je pištola nabita, izstreli metek. Če metka ni, nima kaj izstreliti. Torej vsakič, ko te nekaj pogreje, imej v mislih, da si ti človek, vreča emocij. Od tvojega nabora tehnik za regulacijo je odvisno, kolikokrat se boš zapletal v konflikt. Če znaš svoja občutja razrešiti s sprehodom v naravo, boš videl, da te popolnoma razmetana otroška soba sploh ne bo zmotila. Če pa si iz službe domov prinesel polno dela in v mislih še vedno premlevaš, kaj ti je rekel šef, bo razmetana soba »cela katastrofa«. Zato si ustvari svoj seznam in ko čutiš jezo, žalost, skrb ali frustracijo poskrbi, da jo izraziš. Meni pomaga ples, res hladen tuš, spanje, pogovor s prijateljico, knjiga, petje, kričanje, butanje v blazino, rekreacija, globoko dihanje …

Ampak brez zavedanja ne bo šlo. Najprej se je sploh treba zavedati, da se v nas nekaj dogaja. 🤗

Podcast o javnem nastopanju

Dobila sem klic od Bora, da bi v okviru Marketinške frekvence rad spregovoril z mano o javnem nastopanju in me vprašal nekaj stvari.

Razpletel se je res prisrčen pogovor, govorila sva:

➡️ o javnem nastopanju,
➡️ o premagovanju treme,
➡️ o komunikacijskih veščinah,
➡️ kako blesteti na razgovoru za službo,
➡️ kako odlično zagovarjati projekte in seminarske naloge na fakulteti,
➡️ kako uspešno pitchati svoje ideje,
➡️ katere so skrivnosti vrhunskih TEDx govorcev.
Uživajte v poslušanju na povezavi:
Apple Podcasts: https://apple.co/3Gs9U5M
Prodajni članek, Nina Dušić Hren, Dober stik

Kako prodati, ko dobite povpraševanje na mail?

Kako odreagirate, ko dobite povpraševanje po mailu? (berite dalje, ko odgovorite na to vprašanje).

Se potrudite, da hitro odpišete? Pripravljate perfektno ponudbo? Meni se ta strategija ni obnesla. Četudi sem bila hitra, četudi je bila moja ponudba ugodna, posla nisem dobila. In po navadi sem odvrnila: “Ah, zagotovo so bili že s kom zmenjeni, pa jih je zanimala samo moja cena!”

Dokler se nisem izobrazila o prodaji. Ključ je preprost: telefonski klic. Prijeten telefonski klic. Klic, kjer z nasmehom in pozitivo pokličem in povem, kako sem vesela, da se zanimajo za moje delavnice. Potem povem, da težko pripravim ponudbo, ker imam premalo podatkov. Povprašam jih, kaj so si zamislili in kako si želijo stvari izpeljati. Tako začnem z ustvarjanjem odnosa in pridobim prednost, saj imam s podjetjem eno izkušnjo več kot vsi ostali, ki so ponudbo samo poslali. Saj naenkrat tudi vem, kaj moram v ponudbo zapisati – njihove želje, ki so mi jih zaupali po telefonu! Seveda, če jih lahko izpolnim 🙂

Sama opazujem ponudnike, katerim pišem sama in opažam, da tega ne uporabljajo. Navadno odpišejo prijazno in pošiljajo ponudbe, kar ne pusti takega vtisa, kot če bi me poklicali in bi se za sodelovanje lahko takoj dogovorili. Navadno namreč povpraševanja pošljemo več ljudem, zmagovalca pa izberemo na podlagi tega, kdo nam je najbližje.

Kaj pa vi? Želite še kakšno vzpodbudo za svojo uspešno, a vendar prijazno prodajo? Razpisani termini za moje delavnice prijazne prodaje se nahajajo tule 🙂

Prodajni članek - Nina Dušić Hren, Dober stik

60 % ljudi reče 4 krat ne, preden pride do nakupa

Statistike pri prodaji so kar zanimive:

  • 80 % prodaje se zgodi po petih follow-up klicih,
  • 48 % prodajalcev pa ne naredi niti enega follow up-a.

Kako vztrajni ste sami? Kolikokrat pokličete potencialne stranke? Jih hranite vsaj v excell tabeli?

Zgodilo se mi je že, da me je po petih letih poklicala stranka, da bi rada prišla na tečaj nastopanja, ker me je poslušala na predavanju pet let nazaj. Očitno je bil to termin, ko so bili volja, čas in denar na pravem mestu. Da ne pomislimo koliko ostalih dejavnikov je še lahko v igri (bolezen, počutje…), na katere ne dajem poudarka, ko razpišem en termin na vsake toliko. Nekomu npr. ne ustreza vikend, drugič se mu zdi cena previsoka, potem mu ni ok, da je on-line, četrtič pa ima ravno izpit za čoln in na popoldanskega, ki ga je tako čakal, takrat ne more.

Zato podajam 3 ključne usmeritve:

  • beležite vse stranke, ki vstopijo v kontakt z vami (na mreženju, preko povpraševanja…) oz. prvič rečejo, da jih vaš produkt/storitev zanima,
  • pošiljajte novičke, pokličite jih (veliko globlji stik se ustvarja s tem kot z maili), pošljite kakšne uporabne materiale,
  • vztrajajte na dolgi rok.

Pa če sem začela s statistiko, bom še zaključila z eno zelo zanimivo: 75 % on-line kupcev si želi vsaj 2-4 klice preden podjetje “obupa” nad njimi. Zato se ne počutite, kot da ste vsiljivi. Če imate dober produkt, v katerega verjamete, smo kupci veseli, da nas nanj opominjate. Mi samo čakamo na pravi trenutek 🙂

Če imate energijo še za en prodajni trik, ko prejmete mail povpraševanje, si vzemite še minuto in ga preberite: Kako prodati, ko dobite povpraševanje na mail?

 

vir: https://blog.hubspot.com/sales/sales-statistics

Prikazani so vsi prispevki

BREZPLAČEN VIDEO

Vas zanima, kaj počnejo samozavestni govorniki? Odkrijte 3 enostavne trike za samozavesten nastop.

Vpišite svoje podatke za takojšen ogled videa