Obstaja neskončno načinov, kako začeti govor. Šale, citati, vprašanja občinstvu, udarna dejstva ali prikaz video vsebin… in še bi lahko naštevala. A najbolj pomembno je, da s temi metodami poslušalcem odgovorimo na vprašanje, zakaj bi nas sploh poslušali. Zakaj je ta tema za njih pomembna? Takrat bo naš govor nadpovprečen.
Poskrbite, da bodo poslušalci odšli domov z idejo, kako lahko vaše znanje uporabijo. Dobro se z dobrim vrača. Če boste vi poskrbeli za njih, vas bodo tudi oni prepoznali kot vrhunskega govorca. Večina govorcev namreč govori o sebi, svojem delu in svojih ugotovitvah. Pozabijo pa na najbolj ključno stvar – občinstvo. Kaj ima občinstvo od tega, da posluša vašo zgodbo?
Kako lahko to storimo? Že v uvodu lahko občinstvu povemo: »Če me boste danes poslušali, boste izvedeli…«. Občinstvu torej razložimo, zakaj je za njih dobro, če nam sledijo in nas poslušajo. Na odru delimo naš namen, prednosti in informacije, ki jih bodo prejeli. Pojasnimo jim: »To znanje lahko v prihodnosti uporabite in si prihranite čas, denar in živce…«. Predstavimo jim torej, kakšne koristi bodo imeli od tega.
Na tej točki se po navadi soočimo z Izzivom. Največkrat namreč nismo vnaprej opredelili, kaj bo imela publika od poslušanja. Ne pomislimo na to, da bi izpeljali temo v praktične zaključke. Zavemo se, da tega sploh še nismo vključili v naš govor. Takrat je potrebno še enkrat premisliti in na novo zastaviti začetek. Obrestovalo se bo.
Včasih je naš »zakaj nekoga poslušamo« tudi bolj preprost. Če stopi na oder zelo karizmatična oseba in občinstvo samo pozdravi, lahko isto sekundo pridobi njihovo pozornost. Lahko je prijetna ženska, ki bo (vsaj moškemu delu občinstva) takoj dala »razlog« oziroma odgovor na vprašanje »zakaj« bi jo poslušali. Ali pa šaljiv gospod, ki se s šalo približa publiki. Zakaj ga torej poslušajo? Zato ker je zabaven, prijeten in je z njimi vzpostavil dober stik.
Ste ugotovili, kaj je bil moj »zakaj«? Zakaj ste sploh brali tale članek? Napišite komentar pod člankom.